Pożyczkę z umorzeniem na termomodernizację budynków użyteczności publicznej oraz modernizację oświetlenia ulicznego: Pożyczka EE_BUP_MOU

Produkt: Pożyczkę z umorzeniem na termomodernizację budynków użyteczności publicznej oraz modernizację oświetlenia ulicznego

Charakterystyka projektu

Pożyczkę z umorzeniem na termomodernizację budynków użyteczności publicznej oraz modernizację oświetlenia ulicznego: Pożyczka EE_BUP_MOU to wsparcie, które można będzie przeznaczyć na sfinansowanie poprawy efektywności energetycznej budynków użyteczności publicznej m.in.: ocieplenie obiektu, wykorzystanie technologii odzysku ciepła, przyłączenie do sieci ciepłowniczej/chłodniczej, instalacja nowych niskoemisyjnych lub odnawialnych źródeł ciepła lub energii elektrycznej na potrzeby własne, wraz z magazynami energii, wymiana oświetlenia na bardziej energooszczędne, zakup urządzeń umożliwiających indywidualne rozliczenie kosztów dostarczonego ciepła lub chłodu wyposażonych w funkcje zdalnego odczytu oraz zastosowanie systemów zarządzania energią w budynku (BMS), modernizacja systemów wentylacji i klimatyzacji, oraz na sfinansowanie wymiany/modernizacji oświetlenia ulicznego na energooszczędne o ile Ostateczny Odbiorca  posiada tytuł do dysponowania infrastrukturą oświetlenia w zakresie niezbędnym dla realizacji Inwestycji Końcowej lub modernizacji oświetlenia ulicznego na energooszczędne będącego składnikiem majątku Operatorów Systemów Dystrybucyjnych (OSD), który jest wykorzystywany w celu realizacji przez Ostatecznego Odbiorcę zadań,
o których mowa w art. 18 ust. 1 pkt 3 ustawy – Prawo energetyczne, wynikające ze zidentyfikowanych potrzeb wskazanych w Audycie energetycznym/Audycie efektywności energetycznej, który musi zostać opracowany i przedstawiony wraz z Wnioskiem przy ubieganiu się o Jednostkową Pożyczkę*  .

*Zestawienie wymagań wobec zastosowanych urządzeń i instalacji oraz audytów znajduje się
w dokumentach „Przewodnik Banku Gospodarstwa Krajowego do sporządzania audytów energetycznych i audytów efektywności energetycznej – projekty efektywności energetycznej
w budynkach użyteczności publicznej finansowane z funduszy europejskich w ramach polityki spójności na lata 2021 – 2027” oraz „Przewodnik Banku Gospodarstwa Krajowego do sporządzania audytów energetycznych i audytów efektywności energetycznej – w zakresie oświetlenia przestrzeni publicznej (budowa/rozbudowa/przebudowa) finansowane z funduszy europejskich w ramach polityki spójności na lata 2021 – 2027” dostępnych pod adresem:

https://www.bgk.pl/programy-i-fundusze/fundusze/fundusze-europejskie/projekty/fundusze-europejskie-dla-regionow-2021-2027/dokumenty-do-pobrania/

lub do pobrania tutaj: Przewodnik do audytów - budynki użyteczności publicznej,   Przewodnik do audytów - oświetlenie uliczne

Pożyczka udzielana jest przez Partnera Finansującego (SFR Sp. z o.o.) ze środków Programu Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021-2027 oraz środków stanowiących krajowe współfinansowanie, udostępnionych przez Bank Gospodarstwa Krajowego w Warszawie („BGK”) oraz wkładu własnego Partnera Finansującego.

Instrument Finansowy Pożyczka z umorzeniem na termomodernizację budynków użyteczności publicznej oraz modernizację oświetlenia ulicznego jest wdrażany przez Świętokrzyski Fundusz Rozwoju Sp. z o.o. jako Partnera Finansującego wybranego przez Bank Gospodarstwa Krajowego w ramach postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na:

„Wybór Partnerów Finansujących w celu wdrażania Instrumentów Finansowych Pożyczka z umorzeniem na termomodernizację budynków wielorodzinnych i Pożyczka z umorzeniem na termomodernizację budynków użyteczności publicznej oraz modernizację oświetlenia ulicznego w ramach Funduszu Powierniczego Województwa Świętokrzyskiego”, sygnatura postępowania nr DZPU/18/DIF/2025.

Wartość projektu:

30 000 000 PLN

Wkład UE (środki pochodzące z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego)
w kwocie 19 500 000,00 zł;

Wkład Funduszu Powierniczego KW_IZ w kwocie 10 500 000,00 zł;

Źródło finansowania:

Program Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021-2027 oraz środki stanowiące krajowe współfinansowanie, zgodnie z Umową o Finansowaniu Projektu nr FESW.02.02-IZ.00-0001/24
pn. „Fundusz Powierniczy Województwa Świętokrzyskiego” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Działania 2.2„Efektywność energetyczna – instrumenty finansowe” Priorytet 2 „Fundusze Europejskie dla środowiska” programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021-2027 zawartą w dniu 21.05.2024 r. pomiędzy Województwem Świętokrzyskim, a Bankiem Gospodarstwa Krajowego, który pełni rolę „Funduszu Powierniczego” w rozumieniu art. 2 pkt 21 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2021/1060 z dnia 24 czerwca 2021 r.

Wkład własny Świętokrzyskiego Funduszu Rozwoju Sp. z o.o.

927 835,06 zł

Okres realizacji:

36 miesięcy

Warunki udzielania pożyczki

  • kwota jednostkowej pożyczki: do 2 000 000,00 zł,
  • łączna wartość Jednostkowych Pożyczek udzielonych jednemu Ostatecznemu Odbiorcy nie może przekraczać 10 000 000,00 zł,
  • oprocentowanie stałe w całym okresie finansowania: 0,00%,**
  • okres spłaty: do 7 lat od momentu jej uruchomienia,
  • karencja w spłacie kapitału: do 12 miesięcy od dnia jej uruchomienia, przy czym karencja nie wydłuża okresu spłaty pożyczki,
  • dotacja w postaci umorzenia części kapitału Jednostkowej Pożyczki (rabat kapitałowy)
    w wysokości do 30% kapitału jednostkowej pożyczki, po spełnieniu warunków o których mowa w karcie produktu, w tym m. in. osiągnięcie odpowiedniego poziomu oszczędności energii pierwotnej w stosunku do stanu wyjściowego,
  • brak prowizji od udzielenia pożyczki i wcześniejszej spłaty,
  • brak wkładu własnego.

**Objęcie Jednostkowej Pożyczki regułami pomocy publicznej będzie rozpatrywane m.in.
w kontekście tego czy Ostateczny Odbiorca spełnia definicję „przedsiębiorstwa” zawartą
w załączniku I do Rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014. Przepisy o pomocy publicznej mają zastosowanie do przedsiębiorstw tj. podmiotów prowadzących działalność gospodarczą, bez względu na ich status prawny i sposób ich finansowania. Za działalność gospodarczą uważa się wszelką działalność polegającą na oferowaniu towarów i usług na rynku.

Jednostkowe Pożyczki podlegające regułom pomocy publicznej mogą być udzielane w następujących formach:

  1. pomocy de minimis – udzielanej zgodnie z zasadami i warunkami określonymi w rozporządzeniu Komisji (UE) 2023/2831 oraz na podstawie Rozporządzenia Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 17 kwietnia 2024 r w sprawie udzielania pomocy de minimis w ramach regionalnych programów na lata 2021-2027,
  2. pomocy na ochronę środowiska – zgodnie z zasadami i warunkami określonymi dla pomocy inwestycyjnej na środki wspierające efektywność energetyczną w budynkach w rozumieniu art. 38 a Rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (dalej: Rozporządzenie 651/2014),oraz na podstawie Rozporządzenia Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 11 grudnia 2022 r. w sprawie udzielania pomocy na inwestycje wspierające efektywność energetyczną w ramach regionalnych programów na lata 2021-2027.
Podmioty ubiegające się o Jednostkową Pożyczkę

Ostatecznymi Odbiorcami Jednostkowych Pożyczek mogą być:

  1. w przypadku pożyczek na finansowanie poprawy efektywności energetycznej budynków użyteczności publicznej podmioty zarządzające budynkami użyteczności publicznej, w tym m.in.:
    • Jednostki samorządu terytorialnego, ich związki, porozumienia i stowarzyszenia,
    • Jednostki organizacyjne jednostek samorządu terytorialnego posiadające osobowość prawną,
    • Spółki prawa handlowego, w których większość udziałów lub akcji posiadają jednostki samorządu terytorialnego lub ich związki,
    • Podmioty prowadzące działalność oświatową lub ich organy prowadzące,
    • Instytucje kultury,
    • Szpitale i inne podmioty lecznicze prowadzące działalność leczniczą,
    • Organizacje pozarządowe posiadające osobowość prawną,
    • Kościoły i związki wyznaniowe oraz osoby prawne kościołów i związków wyznaniowych,
    • Służby ratownicze i bezpieczeństwa publicznego.
  2. w przypadku pożyczek na finansowanie wymiany/modernizacji oświetlenia ulicznego na energooszczędne – jednostki samorządu terytorialnego i ich związki i stowarzyszenia oraz spółki z większościowym udziałem JST.
Podmioty ubiegające się o Jednostkową Pożyczkę muszą spełniać łącznie następujące kryteria:
  1. nie spełniają przesłanek przedsiębiorstwa znajdującego się w trudnej sytuacji w rozumieniu art. 7 ust 1 lit. d Rozporządzenia EFRR, za wyjątkiem szczególnych przypadków określonych w tym przepisie;
  2. nie są podmiotami powiązanymi osobowo lub kapitałowo z Partnerem Finansującym, w rozumieniu § 2 ust. 1 pkt 22 Regulaminu;
  3. posiadają tytuł prawny do nieruchomości, na terenie której realizowana będzie Inwestycja Końcowa;
  4. najpóźniej w dniu zawarcia Umowy Inwestycyjnej posiadają w województwie świętokrzyskim siedzibę lub oddział, zgodnie z wpisem w Krajowym Rejestrze Sądowym lub innym właściwym rejestrze prowadzonym dla danego typu podmiotu (jeśli dotyczy).
  5. nie podlegają środkom, o których mowa w art. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. 2023 poz. 1497 z późn. zm.) polegającym na zakazie udostępniania osobie lub podmiotowi lub na ich rzecz – bezpośrednio lub pośrednio – jakichkolwiek środków finansowych lub zasobów gospodarczych;
  6. nie ciąży na nich obowiązek zwrotu pomocy publicznej, wynikający z decyzji Komisji Europejskiej uznającej pomoc za niezgodną z prawem oraz ze wspólnym rynkiem lub orzeczenia sądu krajowego lub unijnego;
  7. nie są wykluczeni, stosownie do Rozporządzenia Komisji (UE) nr 2023/2831 z dnia 13 grudnia 2023 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz.U.UE.L.2023.2831 z dnia 2023.12.15 ) - jeżeli Ostateczny Odbiorca ubiega się o pomoc de minimis;
  8. nie są wykluczeni, stosownie do Rozporządzenia Komisji nr 651/2014 – jeżeli Ostateczny Odbiorca ubiega się o pomoc publiczną,
  9. nie posiadają zaległości w opłacaniu składek na ubezpieczenie społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych oraz podatków i innych należności publicznoprawnych;
  10. nie są podmiotem mającym siedzibę lub utworzonym w kraju z Czarnej listy oraz nie prowadzą działalności i nie utrzymują relacji biznesowych z podmiotami mającymi siedzibę lub utworzonymi w krajach z Czarnej listy, nie zachodzą w stosunku do tego podmiotu ani też do osób wchodzących w skład jego organów przesłanki do wykluczenia określone w art. 138 Rozporządzenia Finansowego lub Ostateczny Odbiorca uzasadni i dostatecznie udokumentuje, że zostały spełnione przesłanki do skorzystania z wyjątku od zakazu podejmowania nowych lub odnowionych operacji z podmiotami utworzonymi lub mającymi siedzibę w jurysdykcji umieszczonej na Czarnej liście;
  11. nie są podmiotem mającym siedzibę lub utworzonym w kraju będący państwem trzecim wysokiego ryzyka, wskazanym w akcie delegowanym wydanym na podstawie art. 9 ust. 2 dyrektywy UE nr 2015/849 w sprawie zapobiegania wykorzystywaniu systemu finansowego do prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu (tzw. Dyrektywa AML; Dz.U.UE.L.2015.141.73 z dnia 2015.06.05);
  12. nie prowadzą działalności i nie utrzymują relacji biznesowych z podmiotami mającymi siedzibę lub utworzonymi w krajach z Czarnej listy lub w krajach będącymi państwami trzecimi wysokiego ryzyka, wskazanymi w akcie delegowanym wydanym na podstawie art. 9 ust. 2 dyrektywy UE nr 2015/849 w sprawie zapobiegania wykorzystywaniu systemu finansowego do prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu (tzw. Dyrektywa AML),
  13. nie podlegają wykluczeniu z możliwości dostępu do środków publicznych na podstawie przepisów prawa lub wykluczeniu takiemu nie podlegają osoby uprawnione do ich reprezentacji, w szczególności na podstawie art. 207 ust. 4 ustawy o finansach publicznych (Dz.U.2024.1530 t.j. z dnia 2024.10.16), art. 12 ust. 1 pkt. 1 ustawy o skutkach powierzenia wykonywanej pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terenie RP(Dz.U.2021.1745 t.j. z dnia 2021.09.27 ), art. 9, ust. 1 pt. 2 a ustawy o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary (Dz.U.2024.1822 t.j. z dnia 2024.12.11);
  14. nie zostali skazani prawomocnym wyrokiem za przestępstwo składania fałszywych zeznań, przekupstwa, przeciwko mieniu, wiarygodności dokumentów, obrotowi pieniędzmi i papierami wartościowymi, obrotowi gospodarczemu, systemowi bankowemu, karno-skarbowe albo inne związane z wykonywaniem działalności gospodarczej lub popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych lub w przypadku pożyczkobiorców niebędących osobami fizycznymi żadna z osób będących członkami organów zarządzających nie została prawomocnie skazana za przestępstwa składania fałszywych zeznań, przekupstwa, przeciwko mieniu, wiarygodności dokumentów, obrotowi pieniężnemu i papierami wartościowymi, obrotowi gospodarczemu, systemowi bankowemu, przestępstwa skarbowe albo związane z wykonywaniem działalności gospodarczej lub popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowej.
Typy Inwestycji Końcowych:

Jednostkowa Pożyczka może być przeznaczona na finansowanie Inwestycji Końcowych polegających na:

  1. poprawie efektywności energetycznej budynków użyteczności publicznej, zwanych Typem Inwestycji Końcowej I,
  2. wymianie / modernizacji oświetlenia ulicznego na energooszczędne, zgodnie z kartą produktu, zwanych Typem Inwestycji Końcowej II.

W ramach Jednostkowej Pożyczki przeznaczonej na Typ Inwestycji Końcowej I możliwe będzie poniesienie wydatków na m.in.:

  1. ocieplenie obiektu,
  2. wykorzystanie technologii odzysku ciepła,
  3. przyłączenie do sieci ciepłowniczej/chłodniczej,
  4. instalację nowych niskoemisyjnych lub odnawialnych źródeł ciepła lub energii elektrycznej na potrzeby własne, wraz z magazynami energii,
  5. wymianę oświetlenia na bardziej energooszczędne,
  6. zakup urządzeń umożliwiających indywidualne rozliczenie kosztów dostarczonego ciepła lub chłodu wyposażonych w funkcje zdalnego odczytu oraz zastosowanie systemów zarządzania energią w budynku (BMS),
  7. modernizację systemów wentylacji i klimatyzacji.

Natomiast w przypadku Jednostkowej Pożyczki przeznaczonej na finansowanie Typu Inwestycji Końcowej II możliwe będzie poniesienie wydatków na m.in.:

  1. demontaż starych wyeksploatowanych opraw oświetleniowych,
  2. montaż nowych opraw oświetleniowych,
  3. wymianę przewodów elektrycznych w słupach i wysięgnikach wraz z wymianą zabezpieczeń,
  4. wymianę wysięgników,
  5. wymianę zapłonników,
  6. wymianę wyeksploatowanych słupów kablowych,
  7. modernizację/przebudowę istniejących punktów załączania i sterowania oświetleniem,
  8. montaż sterowalnych układów redukcji mocy oraz stabilizacji napięcia zasilającego,
  9. montaż inteligentnego sterowania oświetleniem,
  10. montaż nowych punktów świetlnych w ramach modernizowanych istniejących ciągów oświetleniowych jeżeli jest to niezbędne do spełnienia obowiązujących przepisów (m.in. odpowiedniej normy PN EN).

Dodatkowo, łącznie z celami, o których mowa powyżej, w przypadku kompleksowych inwestycji Jednostkowa Pożyczka może finansować:

  • koszt Audytu Energetycznego/Audytu Efektywności Energetycznej (dalej: Audyt), ekspertyzy ornitologicznej/chiropterologicznej;
  • uzasadnione elementy niewynikające z Audytu, jeżeli realizują szersze cele Europejskiego Zielonego Ładu, w tym strategii „Fali renowacji”, jak rozwiązania przyczyniające się do zwiększenia powierzchni zielonych (np. zielone dachy, ściany), rozwiązania na rzecz GOZ,; tam gdzie będzie to zasadne i możliwe stosowane mogą być rozwiązania w zakresie obiegu cyrkularnego, elementy sprzyjające adaptacji do zmian klimatu, efektywne wykorzystanie zasobów wodnych;
  • koszty związane z zapewnieniem dostępności infrastruktury powiązane z zakresem Inwestycji Końcowej;

przy czym wydatki na cele określone w pkt 1., 2. i 3 stanowią jedynie dodatkowy element Inwestycji Końcowej i nie mogą przekroczyć 15% kwoty Jednostkowej Pożyczki, przy czym wydatek na Audyt nie może przekroczyć 3% kwoty Jednostkowej Pożyczki.

Wymogi dotyczące Inwestycji Końcowych

Inwestycje Końcowe muszą być zrealizowane na terenie województwa świętokrzyskiego.

Pożyczka jest udzielana wyłącznie na te elementy Inwestycji Końcowej, które nie są fizycznie ukończone lub w pełni wdrożone na dzień podjęcia decyzji inwestycyjnej przez Partnera Finansującego.

Planowane w ramach Inwestycji Końcowej działania poza pkt b) powyżej, muszą wynikać ze zidentyfikowanych potrzeb wskazanych w Audycie energetycznym/Audycie efektywności energetycznej, który musi zostać opracowany i przedstawiony wraz z Wnioskiem przy ubieganiu się o Jednostkową Pożyczkę.

Warunkiem uzyskania Jednostkowej Pożyczki będzie potwierdzenie na podstawie Audytu, że różnica zapotrzebowania na energię pierwotną po inwestycji i przed inwestycją dla Inwestycji Końcowej wyniesie minimum 30%.

W przypadku, gdy oszczędność energii pierwotnej po przeprowadzeniu Inwestycji Końcowej będzie niższa niż 30% (wyjątek stanowią zabytki), może to skutkować uznaniem wydatków jako niekwalifikowalne i wiązać się z obowiązkiem zwrotu odpowiedniej części lub całości kwoty Jednostkowej Pożyczki.

Umorzenia w ramach Pożyczki z umorzeniem na termomodernizację budynków użyteczności publicznej oraz modernizację oświetlenia ulicznego: Pożyczka EE_BUP_MOU

  1. W przypadku Inwestycji Końcowych, w wyniku realizacji których osiągnięte zostaną poniższe efekty, przewidziana jest dotacja w formie umorzenia kapitału pozostającego do spłaty w następującej wysokości:
    • 20% kapitału Jednostkowej Pożyczki w przypadku Inwestycji Końcowych, po realizacji których poziom osiągniętych oszczędności energii pierwotnej w stosunku do stanu wyjściowego będzie na poziomie od 30% do 40% lub 25% kapitału Jednostkowej Pożyczki w przypadku Inwestycji Końcowych, po realizacji których poziom osiągniętych oszczędności energii pierwotnej w stosunku do stanu wyjściowego będzie na poziomie minimum 40,01%,
    • 3% kapitału Jednostkowej Pożyczki w zakresie działań zwiększających efektywność energetyczną z jednoczesnym zastosowaniem OZE,
    • 2% kapitału Jednostkowej Pożyczki w przypadku Inwestycji Końcowych realizujących szersze cele Europejskiego Zielonego Ładu (np. zastosowanie dodatkowych elementów prośrodowiskowych i rozwiązań związanych z adaptacją do zmian klimatu, takich jak m.in. zielone dachy, zielone ściany, zbiorniki zatrzymujące wodę deszczową, rozwiązania na rzecz GOZ).

W przypadku spełnienia przez Ostatecznego Odbiorcę warunku 1. oraz 2. lub 3. wysokość umorzeń sumuje się i wynosi nie więcej niż 30% kapitału Jednostkowej Pożyczki .

  1. W przypadku gdy Inwestycja Końcowa dotyczy poprawy efektywności energetycznej więcej niż jednego wielorodzinnego budynku, do wyliczenia wysokości umorzenia przyjmuje się średnią wartość wskaźnika oszczędności energii pierwotnej wyliczoną dla wszystkich audytów (z pominięciem budynków zabytkowych), z zastrzeżeniem, że wymóg minimum 30% oszczędności energii pierwotnej odnosi się do każdego budynku wchodzącego w skład Inwestycji Końcowej (wyjątek stanowią budynki zabytkowe).
 
Pliki do pobrania:

Wniosek o udzielenie pożyczki

Załączniki do wniosku:

Załącznik nr 1 – Audyt energetyczny/Audyt efektywności energetycznej wykonany zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie

Załącznik nr 2 – Projekcja finansowa 2022 - 2032 dla JST

Załącznik nr 3 – Arkusz Księgowość Pełna dla spółek prawa handlowego

Załącznik nr 4 –Oświadczenie o określeniu statusu dla spółek prawa handlowego

Załącznik nr 5 – Upoważnienie do BIG-u dla Firmy dla spółek prawa handlowego

Załącznik nr 6 – Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis

Załącznik nr 7 – Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc publiczną inną niż pomoc de minimis

Załącznik nr 8 – Oświadczenie wnioskodawcy o uzyskanej pomocy w formie pomocy de minimis

Załącznik nr 9 – Oświadczenie wnioskodawcy o uzyskanej innej pomocy publicznej

Załącznik nr 10 – Oświadczenie o nakładaniu się finansowania

Załącznik nr 11 – Oświadczenie o braku wykluczenia

Załącznik nr 12 – Oświadczenie o braku powiązań i reprezentowaniu podmiotu mającego siedzibę lub utworzonego w kraju z czarnej listy

Załącznik nr 13 – Wykaz dokumentów

 

Regulamin

Karta produktu

Wzór Umowy inwestycyjnej

Tabela opłat i prowizji SFR Sp. z o.o.

 
Informacje:

Nabór Wniosków wraz z załącznikami odbywa się od dnia 01.08.2025 r., godz. 8.00

Świętokrzyski Fundusz Rozwoju Sp. z o.o.
Kielce, Al. IX Wieków Kielc 4 (II piętro)

Tel. 41 36 00 280,
41 36 00 285,
41 36 00 287,
41 36 00 288,
41 36 00 289

sekretariat@sfr-kielce.pl

UWAGA! W przypadku przesyłania wniosku drogą mailową należy go podpisać elektronicznie lub tradycyjnie, a następnie przesłać skan dokumentu.